Retourneren of ruilen
RETOURNEREN OF RUILEN
Na ontvangst van de bestelling toch niet tevreden? Dat is vervelend en daar is iets aan te doen.
De oplossing op een rijtje:
Gratis het product retour sturen, m.u.v. hygiënische artikelen waarvan de
verzegeling is verbroken. Wanneer het zegel verbroken is van een hygiënisch artikel kan het artikel
niet meer retour (m.u.v. fabrieksfouten)”
– 14 dagen zichttermijn, ingaande na ontvangst van uw product
– Product niet naar wens, zegel nog intact, ruilen kan ook, na ontvangst van het product sturen wij zo snel mogelijk uw nieuwe product.
Als u de overeenkomst heroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalenu terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijk transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; iedergeval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
– Product kapot na 14 dagen, u hebt op de wettelijke garantie, Hiernaast bieden wij ook garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Zie voor meer informatie onze garantiepagina.
- Hoe ruil of retourneer ik een product?
Vul binnen 14 dagen na ontvangst het online retourformulier in of retourneer via onze winkel. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons in ieder geval via ondubbezinnige( via post, email, fax, telefoon) verklaring op te hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het europese modelformulier voor herroeping
Nadat u aan ons heeft laten weten van de aankoop af te zien (binnen 14
dagen na ontvangst) heeft u nog eens 14 dagen de tijd om uw product in – indien redelijkerwijs
mogelijk – originele verpakking terug te sturen.”
Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel, verzending is dan gratis. nog
het volgende toevoegen: “Indien u zonder voorafgaande melding iets wenst te retourneren, kunt
u het terugsturen naar het volgende adres: Kapitein rondairstraat 3 – 5015 BC Tilburg . De directe kosten voor het terugsturen komen
dan voor uw eigen rekening.”
Na het aanmelden van uw retour, ontvangt u binnen 3 uur een verzendlabel per mail.
Gebruik de doos om het product in te pakken. Als dit niet meer mogelijk is, mag u het product ook in een andere doos verpakken.
Print het verzendlabel en plak dit op de doos. Heeft u geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel, verzending is dan gratis.
Breng het pakket naar een postkantoor bij u in de buurt.
Bij het afgeefpunt ontvangt u een track-&-trace-code waarmee u de geretourneerde producten kunt volgen. Dit is ook uw verzendbewijs. Zodra het pakket in ons magazijn is, sturen we u een bevestiging per mail.
“Let op: na de 14 dagen bedenktermijn is het niet meer mogelijk om een beroep te doen op het herroepingsrecht.. Je hebt nog wel minimaal 1 jaar garantie op uw product.
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen krijgt u van ons een bevestigingsmail.
Na aankomst kan het tot 24 uur duren voordat wij uw retour hebben verwerkt. En pas wanneer dat is gebeurd gaat de mail de deur uit.
Is het bestelde product beschadigd of defect geleverd, controleer dan even de gebruikershandleiding. Wie weet is het een probleem wat u zelf in staat bent op te lossen. U hoeft het product dan niet retour te sturen. Lukt dit niet, volg dan de onderstaande stappen;
Is je product geleverd door PostNL of Bpost? Vul dan zo snel mogelijk na ontdekking van het gebrek het online retourfomulier in of retourneer via onze winkel. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst. Wij vragen je om het product zo snel mogelijk na aanmelding van het defect bij ons in originele staat met indien redelijkerwijs mogelijk de originele verpakking terug te sturen.”
* Na afloop van de 14 dagen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product in originele staat met indien redelijke wijs mogelijk de originele verpakking terug te sturen. Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen 2 uur een verzendlabel per mail.
Wij vragen je om het product zo snel
mogelijk na aanmelding van het defect bij ons in originele staat met indien redelijkerwijs mogelijk
de originele verpakking terug te sturen.”
* Gebruik indien mogelijk de doos waarin het product is verstuurd. Is dit niet mogelijk gebruik dan een andere stevige doos om het product in te verpakken voordat u het retourneert.
* Print je verzendlabel en plak dit op de doos. Heb u geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer op het verzendlabel, verzending via PostNL is dan gratis.
* Breng het pakket naar een PostNL-postkantoor of naar één van onze winkels.
* Bij het afgeefpunt ontvangt u een track-&-trace-code waarmee u de geretourneerde producten kunt volgen. Zodra het pakket in ons magazijn is, sturen we u een bevestiging per mail.
Nieuw product ontvangen: nadat wij uw pakket hebben ontvangen, controleren wij het defect of de schade. Als het binnen de garantie valt, heeft u het nieuwe product binnen 3 dagen later in huis. Wilt u het nieuwe product op een ander adres of andere dag ontvangen? Neem dan contact met ons op. Mocht het defect of de schade niet binnen de garantie vallen, dan helpen we graag met een reparatie.
Het kan helaas gebeuren dat een product niet compleet geleverd wordt. Dit kan dan komen door een foutje vanuit de fabriek of een foutje bij het inpakproces.
Is er sprake van een incompleet product neem dan even contact met ons op. Samen bespreken we dan de mogelijkheden. U kunt kiezen uit de onder staande mogelijkheden;
– U kunt ervoor kiezen om het product om te ruilen, wanneer wij dan uw product hebben ontvangen gaat uw nieuwe product de deur uit. U wordt via mail op de hoogte gehouden van het proces.
– OF, u kiest ervoor om het ontbrekende onderdeel te laten naleveren. Wij vragen dan het onderdeel op bij de leverancier of controleren ons magazijn of wij het op voorraad hebben. Wij streven er naar om het onderdeel binnen 7 werkdagen bij u te hebben geleverd. Mocht dit langer duren dan stellen wij u hiervan op de hoogte.
Vergeet bij deze keuze niet het serienummer van het product door te geven. Zo kunnen wij nog sneller het onderdeel opvragen of opzoeken.
Wij houden u te allen tijde via mail op de hoogte. Mocht het nodig zijn wordt er telefonisch contact met u opgenomen.
- Uitzonderingen op retouren of ruilen.
U zult vast wel begrijpen dan niet alles kan worden omgeruild of worden geretourneerd. Het gaat hierbij om de volgende artikelen;
– Hygiënische producten waarvan de zegel is verbroken.
– Gezondheidsartikelen waarvan het zegel is verbroken
– Artikelen die al langer dan 14 dagen na ontvangt in bezit zijn en waarbij u nog geen gebruik heeft gemaakt van het herroepingsrecht;
– Verlopen of verzilverde tegoed- of kortingsbonnen.
De garantie- en zichttermijn gaan altijd in vanaf het moment van ontvangst van uw producten. Heeft u meerdere dingen besteld die niet tegelijkertijd kunnen worden verzonden dan gaat de termijn in op het moment van ontvangst van het laatste product.
“U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”
Mijn product is gefinancierd:
Wanneer u het product heeft gefinancierd door het kiezen voor de betaalmethode kopen op afbetaling/gespreid betalen wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht.