Garantie en reparatie

GARANTIE EN REPARATIE

  • Garantie
Wettelijke garantie:
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Hiernaast hanteren wij ook een eigen garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.”

Op al onze nieuwe artikelen zit een standaard garantietermijn van 12 maanden

Op al onze 2e hands artikelen zit een standaard garantietermijn van 3 maanden

  • Wat als mijn product kapot is

Is uw product binnen 14 dagen kapot, dan kunt het omruilen, helpen we bij een reapartie of kunt ervoor kiezen om uw geld terug te ontvangen. Neem dan telefonisch op per mail contact met ons op en houd uw bestelnummer bij de hand. Zo kunnen wij uw bestelling snel opzoeken.

Is het na deze 14 dagen kapot, dan zorgen wij dat u zo snel mogelijk een werkend product in huis heeft. Volg daarvoor de volgende stappen:

–          Vul het retourformulier in en geef duidelijk aan wat er niet functioneert of wat het probleem is.

–          U ontvangt daarna verzendinstructies of we nemen contact met u op wanneer er een andere oplossing is die beter bij het probleem past.

–          Grote artikelen zoals bv. een scootmobiel hoeft u niet zelf weg te brengen, deze worden opgehaald. Bij ophalen wordt dit in principe de volgende werkdag gedaan. U wordt hiervan telefonisch of per mail van op de hoogte gesteld. Komt het niet uit, laat dit even per mail of telefoon weten

 

  • Wat gebeurd er als wij het product hebben ontvangen?

Wanneer wij het artikel hebben ontvangen krijgt u daarvan een bevestiging per mail. Dit kan 5 dagen duren. Daarna gaan we ermee aan de slag. Wanneer het product is gerepareerd wordt het op het adres bezorgd wat bij ons bekend is. U ontvangt van ons een mail met daarin de uitleg wat er is gedaan om het mankement te verhelpen.

 

Het defect valt binnen garantie

– Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (afhankelijk van product). De leverancier doet onderzoek naar het defecte product en gaat het product vervolgens repareren.

– In de meeste gevallen heeft u binnen 2 weken weer een goed werkend product in huis. Mocht dit langer duren, dan laten we dat weten. Als het product niet gerepareerd kan worden, dan ruilen we het product om voor een nieuw product. Als het product niet meer op voorraad is, bieden we u de keuze uit shoptegoed aan ter waarde van het oorspronkelijke aankoopbedrag, of uw geld terug.  Zo kunt u zelf weer een ander product uitzoeken in onze webshop.

Het defect valt buiten garantie

– Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (bij grote producten). De leverancier doet onderzoek naar de schade. Hier wordt standaard € 29,95 onderzoekskosten voor in rekening gebracht. Deze onderzoekskosten hoeft u alleen te betalen als u het product langer dan 6 maanden geleden heeft ontvangen en niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als u akkoord gaat met de prijsopgave.

– Uit het onderzoek naar de schade, volgt een prijsopgave voor de reparatie. U heeft nu 3 keuzes:

  • U gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt gerepareerd. In de meeste gevallen heeft u binnen 2 weken na akkoord op de prijsopgave, het gerepareerde product weer in huis. Mocht de reparatie langer duren, dan laten we dat weten via de mail. Binnen 3 weken komen we gegarandeerd met een oplossing.
  • U gaat niet akkoord met de prijsopgave maar wilt het product wel terug. U betaalt € 29,95 onderzoekskosten en u ontvangt het product retour.
  • U gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet meer terug. U betaalt geen onderzoekskosten en het product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

 

  • Reparatie

Een reparatie binnen de garantietermijn van 12 of 3 maanden is kosteloos. Uw factuur dient als garantiebewijs, deze dient u dan ook goed te bewaren. Wij raden u aan deze in te scannen, of een kopie te maken om de kans op vervaging van de tekst of verlies van de factuur te verkleinen.

  • Ik wil mijn product laten repareren

–          U heeft bij nieuwe producten 12 maanden garantie en bij 2e hands producten 3 maanden, reparatie binnen deze periode is kosteloos

–          Meld het defecte product aan bij onze winkel of stuur een mail.

–          Is het product te groot, neem dan telefonisch contact met ons op om een ophaalafspraak te maken.